2011-12-18

Merry Christmas!

This is for you♥ Because I care♥ Verona♥

Julen står för dörren, och alla julklappar ska inhandlas, maten köpas och göras iordning, och allt detta ska hända för att vi vill fira en så lugn och skönt och härlig jul som möjligt.
Och de tär alltid samma sak, varje år, det slår aldrig fel. detta ska göras oavsett vad det finns för annat att göra.
Men hur viktigt är allt detta egentligen? Det är vad jag funderat på idag, när jag ännu en dag stressat upp mig för allt jag tycker mig behöva hinna inför julaftonens bravader.

Men varför inte prioritera en lugn stund på 15-20 minuter varje dag, till att koppla av på, eller åtminstone en stund där vi inte tänker på allt, allt, allt vi måste göra så här års.

För den lilla stunden kan kanske få oss att se julen i ett annat perspektiv. Såsom att se Jesus Kristus, som faktislt föddes natten mellan julafton och juldagen för ca 2000 år sedan.

Om vi betänker detta, även om vi inte är kristna, så kanske vi kan få lite perspektiv på alla julklappar, all julstress, all julmaten etc. och inse att det inte är hela världen om det nu skulle vara så, mot förmodan, att inte allt hinns med till just julaftonen!

Tänk vad bra jag kan skriva till mig själv, va, och även till några av er som kanske intresserat läser detta.
Den lugna stunden kan bestå av att vi helt enkelt sätter oss ner och lyssnar på en riktigt härlig julsång, eller varför inte flera om inte en hel CD!
En sådan där sång, som gjorde att man fick fram och började känna av julstämningen igen, de stämning som faktiskt försvinner i periferin när vi stressar, så att allt vi gör ingör julen blir ett nösvändigt int i stället för något mysigt, gosigt härligt och underbart!

Ta vara på dig och familjen, och ha en

Riktigt Härlig och God Jul!!!!

Verona<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar