2012-03-31

Jag kan le igen, äntligen:)

This is for you♥ Because I care♥ Verona♥


Hejsan igen!

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev något i min blogg, och den stora anledningen till detta är, att jag helt enkelt inte haft något att ge.

Min tid och mitt liv, har gått åt till att helt enkelt komma igen efter allt jag varit med om under det senaste året. Att bli behandlad som om man inte är mer värd än något som en katt skulle släpa in, det tar verkligen både på det fysiska och psykiska planet.

Självförtroendet och självkänslan, har varit så frånvarande, att det tog ett bra tag att hitta dem igen, men de fanns dock kvar därinne någonstans. Men som sagt, innan dessa egenskaper, som är så otroligt viktiga att ha, så var jag faktiskt på väg in på en väg, där det inte fanns någon annan återvändo än den enda vägen…

Men nu tänker jag inte tillåta mig att hamna inne i den återvändsgränden igen, och särskilt inte pga. det andra människor fått för sig att de kan göra emot mig, utan att behöva bry sig om konsekvenserna för mig i det de sade och gjorde.

Nu har jag förstått, att de gjorde mig så illa, att jag ville ta livet av mig, pga. att de ville hävda sig själva och sin maktutövning. Jag blev ett objekt för dem, som de kunde kasta runt med, och göra som de ville med, bara för att de inte ville förstå eller helt enkelt inte förstod bättre. Så hemska är många människor i världen idag. Men det som var värst med dessa människor, som gjorde mig illa, var att de faktiskt är kolleger och medarbetare till mig, och därför borde veta bättre.

Så nu tänker jag verkligen se till att vi alla blir lite klokare, och får lära oss att veta bättre, ett tag framöver. Hoppas att ni vill följa med på min resa tillbaka till det som faktiskt egentligen är mitt liv!!!
Lev väl och ta hand om varandra
Verona


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar