2013-09-10

Städdag - skatt funnen!

A Smile Brighten Up Your Day:) Smile Often:)

Hejsan!
 Jag har haft städdag idag. Och detta var inte en dag för tidigt. Jag har dragit mig för att städa den delen av vårt hem länge, men det går inte att vänta hur länge som helst. Jag behöver dock erkänna, att det var nästan ett halvår sedan jag städade under "the masterbed" senast! Usch och fy! Men till mitt försvar får jag säga, att vi har en säng med möjlighet till förvaring, och där har jag förvarat precis allt som inte fått plats någon annanstans där vi bor. Detta har resulterat i att förvaringsutrymmet var precis knökafullt med diverse prylar, som jag egentligen inte behöver, då jag inte har saknat något av det som förvarades där, förutom mina Journalgrodor-böcker.

Dessa underbara små böcker i A6-format och 6 till antal, beställde jag för längesedan ifrån Dagens Medicin. De har varit till mycket glädje emellanåt, när jag haft en tråkig dag. Det går nämligen inte annat än att skratta åt de syftningsfel eller andra "grodor", som doktorn har dikterat och sedan signerat i våra journaler, och som står där för alltid efter att läkaren har godkänt journalgrodan!

Ta denna till exempel: "Patienten har små frimärken i vagina". Eller denna: "Rekommenderas ett stort glas vatten innan samlag". Alla förstår ju att något gått helt fel i journalskrivningen. Men det är ändå något som alla inblandade får leva med, när det väl står i journalen. Och det är det som gör journalgrodor riktigt roliga, de är dessutom på riktigt riktigt, och det gör inte grodorna mindre roliga, eller hur?

Vill du läsa mer journalgrodor, och få ett gott skratt, kan du gå in på den här sidan: Journalgrodor. Mycket nöje!


I alla fall så slutade städdagen med att jag lyckades få bort alla saker från förvaringsstället under sängen. Nu fanns bara ett stort fett problem, Vad göra med alla saker som samlats PÅ sängen?
Svaret på denna fråga vet jag inte ännu, men det jag vet, är att vi fick lite mer grejer utspridda i hemmet, då jag inte ville "Tröka" tillbaka grejerna i förvaringsutrymmet igen. Så det är ett sätt att städa på, att flytta sina onödiga prylar från ett ställe i hemmet till ett annat. Det trista med detta sätt att städa är dock att (som i mitt fall) det nya stället gör att allt "skräp" blir synligt. Men det kan finnas något positivt med detta, och det är att du ser allt elände, och kan se till att göra dig av med grejerna istället!

Lev väl!

Verona ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar