2011-08-22

Vuxenmobbning/Bullying

This is for you♥ Because I care♥ Verona♥

hej igen!

Vi behöver ta upp detta ytterst känsliga, men ändå, aktuella ämne. För mig är det aktuellt varje dag som det är jut nu pga. att jag själv blivit utsatt som sagt. men jag behöver ta upp detta också för att berätta och visa på att jag gör det för att det existerar och finns människor i det här fina landet som faktiskt är beredda att förstöra andra vuxnas liv för att de själva ska få lite njutning och maktutövning. det är som att ha sex, och få en orgasm. För det är det det handlar om, att helt enkelt få känna njtning för en stund genom att förstöra någon annans trovärdighet och värdighet helt enkelt.

Hur gör man det då. Ja, i mitt fall så var det ju chefen som var igång, så hon kunde verkligen använda sig av sitt maktutövande på mig. Hon visste att jag inte hade något annat val än att lyda! i alla fall såtrodde jag det då. Och hon trodde det också. för hon använde sig av "det slutna rummet" eller "garderoben" kan man säga. Hon såg till att hon alltid tog upp allt hon hade att klaga på hos mig i hennes rum, där hon var den som bestämde och där jag inte hade mycket att sätta emot. dessutom såg hon till att ingen annan fick veta något om detta så att ingen trodde på mig sedan när jag inte orkade mera.

Jag, som är mobbad, trakasserad och kränkt, är den som får utstå ytterliggare mobbning, kränkning och trakasserier sedan, då jag blir stämplad som den som är orsaken till mobbningen själv!
men oavsett vad som är orsaken till mobbningen, så är det alltid den som mobbar som är orsaken!

Det kan kvitta om jag så skrikit okvädningsord åt henne i korridoren på jobbet, det är ändå inte mitt fel att jag blir mobbad! Det är något som bör komma fram ganska så snart när man hjälper en mobbad människa. för många gånger så handlar det om att få bort den här skuldbördan som stämplen ger. att det är något fel på dig och mig för att vi blivit utsatta för kränkande behandling av en annan person.

vad är det som gör att vuxna kan görá det här emot andra vuxna? ja, det är en bra fråga tycker jag. för jag har fått arbeta med mig själv, så att jag inte har trott och tror att det är jag som är orsaken! Det är det andra vuxna vill att du ska tro nämligen. För det måste ju vara något allvarligt fel på dig om du blir kränkt och trakasserad, eller?
Aldrig i livet att det är dig det är fel på. Ingen har rätt att mobba, trakassera eller utsätta dig för kränkande behandling bara för att de tycker att du tigger om det!!!

Så nu vet ni alla det!

Verona <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar